Vitamine bune împotrivă căderii părului: iată cum să le alegi


caderea parului

Nu toată lumea știe că pentru a opri căderea părului se poate interveni nu doar din „exterior” (prin aplicații topice pe scalp) ci și și mai ales din interior, sau mai degrabă luând vitamine specifice pentru căderea părului.

De fapt, ca orice altă parte a corpului tău, părul tău are nevoie de o varietate de nutrienți pentru a crește sănătos și puternic. Rezultă că multe deficiențe nutriționale sunt legate de căderea părului, care se combină cu factori precum vârsta, genetica și hormonii.

Tocmai pentru a vă ajuta să luați cei mai folositori nutrienți pentru a susține creșterea pozitivă a părului, mai jos am identificat 5 vitamine pe care nu trebuie să uitați să le luați în cantitățile potrivite. Oricât de înțeles ar fi, te sfătuim totuși să discuti deschis despre asta cu medicul tău, pentru a găsi soluțiile potrivite pentru problemele tale trihologice!

vitamine pentru caderea parului

Vitamina A

Să începem cu vitamina A, un ingredient esențial pentru toate celulele corpului tău și, prin urmare, și pentru cele care stimulează creșterea părului. Vitamina A ajută, de asemenea, glandele pielii să producă o substanță uleioasă numită sebum, care hidratează scalpul și ajută la menținerea părului mai sănătos, mai mult timp. Rezultă că – așa cum trebuie deja înțeles – dietele cu deficit de vitamina A pot duce la diverse probleme, inclusiv căderea părului.

Aveți grijă, totuși, să găsiți echilibrul potrivit. Deși este important să aveți suficientă vitamina A în dieta dvs., prea multă vitamina A ar putea fi periculoasă și, în cele din urmă, poate contribui la căderea părului!

In ceea ce priveste alimentele pe care le poti consuma pentru o rezerva buna de vitamina A, o gasesti in cartofi dulci, morcovi, dovleci, spanac si varza. Vitamina A se găsește și în produsele de origine animală, cum ar fi laptele, ouăle și iaurtul, sau în uleiul de ficat de cod.

Vitaminele B

Grupul de vitamine B este, de asemenea, deosebit de important pentru stimularea creșterii părului și, în special, o vitamina B numită biotină, a cărei deficiență a fost legată în mod repetat, prin diferite studii clinice, de căderea părului la om. Alte vitamine B ajută, de asemenea, la generarea de globule roșii, care servesc la transportul oxigenului și nutrienților către scalp și foliculii de păr.

Din fericire pentru tine, poți obține o mulțime de vitamine B din multe alimente, inclusiv cereale integrale, migdale, carne, pește, fructe de mare și legume cu frunze închise la culoare. De asemenea, rețineți că alimentele de origine animală sunt singura sursă bună de vitamina B12; deci, dacă urmați o dietă vegetariană sau vegană, luați în considerare un supliment.

vitamina C

Deci, să trecem la vitamina C, un antioxidant puternic care ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi. De asemenea, vitamina C ajută organismul să creeze o proteină, colagen, care este esențială pentru structura părului. În plus, vitamina C ajută organismul nostru să absoarbă fierul, un mineral necesar pentru creșterea părului.

Puteți găsi cantități mari de vitamina C în căpșuni, ardei și citrice.

Vitamina D

Se știe că nivelurile scăzute de vitamina D sunt legate de afecțiuni precum alopecia și că o doză bună de vitamina D în corpul nostru poate ajuta la crearea de noi foliculi – adică porii mici ai scalpului în care poate crește părul nou.

Amintiți-vă că organismul produce vitamina D prin contactul direct cu lumina soarelui și că sursele alimentare bune de vitamina D includ peștele gras, uleiul de ficat de cod, câteva ciuperci și diverse alimente „fortificate”. Suplimentele de vitamina D pot fi potrivite pentru dvs., dacă medicul dumneavoastră vi le recomandă.

Vitamina E

Similar cu vitamina C, vitamina E este un antioxidant care poate preveni stresul oxidativ. Este deci un ingredient pe care ar trebui să-l includeți în alimentație, preferând să vă integrați alimentația cu alimente care sunt în mod tradițional bogate în ea, precum semințele de floarea soarelui, migdalele, spanacul și avocado. Dacă acest tip de aport alimentar nu este suficient pentru a restabili nivelul echilibrului de vitamina E, poate fi util să evaluați, cu sprijinul calificat al medicului dumneavoastră, achiziționarea și aportul unui supliment specific de vitamina E. (în general, multivitamine), care poate oferi un sprijin bun pentru obiectivele dumneavoastră specifice de sănătate.

Ce parere ai?

0 / 5

Your page rank:


Denisa Stancu

0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *