A intra într-o parfumerie și a găsi cel mai potrivit parfum pentru persoana ta se poate dovedi adesea a fi o adevărată întreprindere, pentru că, în ciuda a ceea ce crezi, nu tot lichidul conținut într-un „parfum” este cu adevărat lichid, ci doar un procent care variază de la 1 până la 30%.
De fapt, fiecare parfum se caracterizează nu numai prin propriul miros, sau prin familia olfactivă din care aparține, ci și prin procentul de materii prime conținut în sticla în sine.
Pe baza acestui procent și a acestor diferențe, care determină inevitabil intensitatea sau persistența unui parfum, vorbim așadar de Eau de Cologne, Eau de Toilette, Eau de Parfum și Extrait de Parfum.
Diferența dintre apa de toaletă și apa de parfum
Eau de Toilette (EDT) este un parfum cu o concentrație mai mare decât Eau de Cologne, dar mai puțin decât Eau de Parfum. De obicei conține 5-15% din compoziția parfumului.
Astfel de parfumuri rezistă mai mult decât apa de colonie și sunt mai intense. Apa de toaletă este perfectă pentru ziua, pentru lucrul la birou și pentru diverse întâlniri importante. Multe branduri de parfumuri de designer și de nișă își oferă parfumurile în ambele tipuri: Eau de Toilette și Eau de Parfum, astfel încât să îl poți alege pe cel care se potrivește cel mai bine naturii tale.
Literal, termenul „eau de toilette” din franceză înseamnă „apă aromată”, pentru a fi folosit înainte de a ieși. Cuvântul „la toilette” se referă la rochia și machiajul unei femei care se pregătește dimineața sau pentru un eveniment special.
Astăzi termenul „toaletă” nu mai este folosit, deoarece se referă în principal la secolele trecute. Nu același lucru se poate spune despre termenul „apă de toaletă”, folosit pe scară largă pentru a descrie concentrația parfumului.
Spre deosebire de apa de toaleta, apa de parfum (EDP) este probabil cea mai populara concentratie de parfumuri. Și acest lucru nu este surprinzător, deoarece Eau de Parfum este o formă de parfum intens și de lungă durată. De fapt, este alcătuit din 15-20% din compoziția parfumului.
Acest tip de parfum este perfect pentru seara, pentru frig si pentru iesiri, dar exista si parfumuri potrivite pentru orice ocazie. Astăzi, aproape toate mărcile de parfumuri de nișă și de designer își creează parfumurile în concentrația Eau de Parfum. Acest lucru se aplică atât parfumurilor pentru femei, cât și pentru bărbați.
Comparând Eau de Cologne și Extrait de Parfum
Eau de Cologne (EDC) constă în cea mai mică concentrație de parfumuri, de obicei 2-5% din compoziția parfumului.
De aceea, astfel de parfumuri sunt foarte ușoare, aerisite și răcoritoare. Acestea constau în principal din note citrice, aromatice, florale ușoare și, prin urmare, sunt perfecte pentru sezonul cald.
Astăzi, cuvântul „colonie” se referă în mod obișnuit la parfumurile pentru bărbați, dar în realitate acest termen indică doar concentrația parfumului și nu are nimic de-a face cu sexul.
L’ Extrait de Parfum sau Parfum, spre deosebire de eau de Cologne, este un tip de parfum mai rar și mai scump.
Concentrația compoziției de parfum din Extrait de Parfum este de 20-30%.
Este cea mai saturată și de lungă durată formă de parfum.
La începutul secolului XX, aproape toate parfumurile aveau concentrația de Extrait de Parfum. Astăzi, acest tip de parfum nu este la fel de popular precum Eau de Parfum și nu toate mărcile își creează parfumurile în concentrație pură de parfum.
Ce concentrație de parfum să alegi?
Pe hârtie, nu există o variantă mai bună decât alta, pentru că alegerea unui parfum este întotdeauna subiectivă. Dar
atunci când alegeți, este mai bine să rețineți că:
- În funcție de climă și de temperatura sezonieră, performanța parfumului pe pielea ta poate varia. Dacă este prea fierbinte, de exemplu, parfumurile intense în mod natural (compuse, de exemplu, pe bază de Oud, Chihlimbar sau Patchouli) se pot ciocni;
- pH-ul pielii tale poate inhiba complet sau, dimpotrivă, poate spori randamentul tipului de parfum purtat. Tenul gras este o bază excelentă pentru aplicarea parfumului și pentru a-l lăsa să persistă. Pieile uscate sau acide, in schimb, faciliteaza evaporarea parfumului. Rezultă, de exemplu, că un Eau de Cologne, oricât de ușor, poate persista mai mult decât de obicei pe anumite piei;
- Capacitatea de a percepe mirosurile variază de la persoană la persoană. Sunt cei care au un simț al mirosului mai antrenat, în timp ce sunt cei care sunt mai puțin obișnuiți cu mirosurile. Mirosul este un simț și, ca atare, este influențat de modificări temporare sau permanente cauzate de diferite tipuri de factori, precum stresul, consumul de medicamente, influențele, sarcinile, obiceiurile de fumat etc. Asta pentru a-ți spune că, dacă simți că nu miroși suficient de parfum, nu înseamnă neapărat că este la fel și pentru cei din jur;
- In functie de familia olfactiva din care apartine, perceptia pe care o are asupra unui parfum se poate schimba. De exemplu, se știe că notele lemnoase sau orientale pot accentua persistența unui parfum, făcându-l astfel să pară mai concentrat, și deci persistent, decât ar fi de fapt dacă notele ar fi, de exemplu, florale. Un Oud plin în mod natural de 15% va fi întotdeauna mult mai puternic decât un trandafir ușor, folosit în același procent;
- Rezultatul la care aspirăm pentru acel moment anume trebuie să influențeze alegerea parfumului de cumpărat. Vrei să uimești cu un traseu persistent pe tot parcursul serii? Sau ai nevoie de ceva ușor și proaspăt de pulverizat după un duș? Circumstanțele și nevoile diferite necesită adesea alegeri diferite.
Prin urmare, dacă acordurile parfumate și piramidele olfactive nu se schimbă în substanță, lăsând neschimbat jocul dintre notele de vârf, de inimă și de bază, ceea ce se schimbă cu adevărat este randamentul tipului de parfum în timp.
0 Comments